Work
Garnier - L'Oréal

Jak využít AR technologie jako prodejní nástroj pro vaši značku

Pomocí rozšířené reality (AR), kterou jsme dali k dispozici vybraným influencerkám, jsme postavili inovativní komunikační kampaň pro značku Garnier.

Creative Concept
Technology Evaluation
Content strategy
Audiovisual production
App Development
Campaign delivery

ZADÁNÍ

Garnier u nás fenomén textilních masek přicházejících z Asie uvedl už v roce 2016. Velmi rychle se stal číslem jedna na trhu. Klient za námi přišel se zadáním, že chce dále rozvíjet potenciál růstu a navíc do času stráveného s maskou vnést “fun moment”. Problém je, že se ženy nechtějí na sociálních sítích ukazovat v masce. Svůj fun moment tak sice prožívají, ale nesdílejí.

ŘEŠENÍ

Jasně, nikdo nevypadá s pleťovou maskou na obličeji jako superstar. Proto jsme se rozhodli to s pomocí AR technologie změnit. Abychom zajistili co nejvyšší engagement kampaně, udělali jsme si důkladný trend research. Ponořili jsme se do myšlení dnešních mileniálek a přišli jsme s konceptem, který mění vnímaní používání masek.

Krok do neznáma

Digitální kampaně pro Garnier vytváříme už třetím rokem. A teď nechceme, aby to znělo nějak frajersky, ale myslíme, už to docela umíme a víme, jak takovou kampaň postavit, co funguje a proč. S AR filtrem jsme si na sebe ale ušili bič. A to hned z několika důvodů.

  • Velkou kampaň (s mediálním rozpočtem v řádu milionů) postavenou na instagramové AR filtru v Čechách ještě nikdo nedělal, takže nebylo kde se inspirovat
  • S AR filtry jsme předtím experimentovali a pár jsme jich interně vytvořili, ale schvalovací proces na straně Instagramu pro nás byl stále neprůhlednou záhadou
  • Nevymysleli jsme si jeden, ale rovnou dva filtry — jeden pro celoobličejovou masku a druhý pro masku pod oči
  • Maximální velikost filtru musí být 4MB — to je dost limitující z hlediska kreativních možností
  • Termín na tvorbu celého konceptu a produkci byl smrtící — necelých 30 dní před Vánocemi
  • Filtry jsme produkovali in-house bez pomocí externích dodavatelů

S hotovými filtry práce nekončí

Když jsme si konečně schválili desátou verzi filtru, se kterou jsme byli spokojeni my i klient, neodfrkli jsme si. K filtru potřebujte pro Instagram vedle ikony i návodné video, kvůli kterému se vám může i nahrání dokonalého filtru pěkně zaseknout. Video musí být natočené pomocí instagramové kamery na “první dobrou”. Takže zapomeňte na složitou produkci a nepočítejte s postprodukčními manipulacemi, jako jsou střihy nebo barvení.

Jasně, nikdo nevypadá s pleťovou maskou na obličeji jako superstar.

Proto jsme se rozhodli to s pomocí AR technologie změnit.

Kampaň

Inovativní přístup ke kampani spočíval ve využití autentických záběrů, obohacených o technologii AR filtrů, které již řada uživatelek důvěrně znala díky influencerům ze svého feedu, a které si nyní mohlyi vyzkoušet na instagramovém profilu Garnier.

Influencerky si s filtrem hrály, zkoušely, objevovaly, jak se mění při mrkání, co dělá při otevření úst a jak změnit jeho pohyb. Vzniklo tak spoustu materiálu, který jsme využili při tvorbu hero videa.

Inovativní přistup ke kampani spočíval ve využití autentických záběrů, obohacených o technologii AR filtrů, které již řada uživatelek důvěrně znála díky influencerům ze svého feedu, a které si nyní mohli vyzkoušet na instagramovém profilu Granier.

SERVICES
Creative Concept
Technology Evaluation
Content strategy
Audiovisual production
App Development
Campaign delivery
Team
Jan Patawa
Creative Concept
Filip Černý
AR Filter Production
Tomáš Fišera
Video Production
Lenka Samešová
Copywriter
Jana Beranová
Account Manager